Algemene voorwaarden
1. Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, aanbieding en transactie tussen Huid Uniek en de klant, tenzij er door de partijen op een uitdrukkelijke en schriftelijke manier is afgeweken van deze algemene voorwaarden.
2. Verplichtingen van het schoonheidssalon
-
Het schoonheidssalon staat ervoor in dat de behandelingen die worden uitgevoerd voldoen aan de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap. Hierbij wordt gebruikgemaakt van degelijke materialen en producten en de nodige hygiëne.
-
Het schoonheidssalon zal de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachte resultaten en eventuele risico’s van de behandeling.
-
Het schoonheidssalon zal de klant zoveel als redelijkerwijs mogelijk is informeren over de financiële gevolgen van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
-
Het schoonheidssalon zal aan de klant vragen om de juiste informatie te verstrekken die nodig is om de behandeling naar behoren uit te kunnen voeren.
-
Het schoonheidssalon voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties valt.
3. Verplichtingen van de klant
-
De klant dient alle gegevens aan het schoonheidssalon te verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de behandeling.
-
De klant dient voorafgaande aan de behandeling het schoonheidssalon op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen, allergieën en ziektes.
4. Betaling
-
Het schoonheidssalon vermeldt de prijzen van alle behandelingen en producten zichtbaar op de website en in het salon.
-
De prijzen alsook de behandelingen op de website kunnen ten alle tijden aangepast worden, we stellen jullie hier steeds van op de hoogte. Bij prijsverhoging na een geboekte afspraak geldt de oude prijs.
-
De vermelde prijzen zijn inclusief btw.
-
Aanbiedingen zijn geldig gedurende de vermelde looptijd en/of voor zolang de voorraad strekt.
-
De klant dient direct na de behandeling de betaling van de behandeling en de aankoop van eventuele producten contant te voldoen. Onder contante betaling valt ook het bijschrijven van het verschuldigde bedrag op de rekening van het schoonheidssalon op het tijdstip van de aankoop via een erkende vorm van elektronisch betalen. Je kan bij ons betalen met contant geld, Bancontact, Visa, Mastercard, Payconiq en via de mobiel betalen applicatie van je financiële instelling.
-
Bij het maken van een online afspraak dient er onmiddellijk een voorschot te worden voldaan. Dit voorschot is bepalend voor elke behandeling en wordt in mindering gebracht bij het afrekenen na de behandeling op de dag van de afspraak.
5. Annuleringsvoorwaarden
-
Bij het boeken van een afspraak gelden volgende voorwaarden:
-
Er wordt voor elke online geboekte behandeling een voorschotbedrag gevraagd afhankelijk van de geplande behandeling, tenzij anders vermeld.
-
Het voorschot wordt in geen enkel geval terugbetaald.
-
De klant dient bij verhindering de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren, maar in ieder geval 24 uur vooraf aan de afspraak. Je kan je afspraak zelf makkelijk annuleren via je bevestigingsmail tot 96 uur voor de afspraak.
-
Bij een verplaatsing of annulatie minder dan 24uur voorafgaande de afspraak of een no-show verliest de cliënt het reeds betaalde voorschot.
-
Wanneer de klant 5 minuten te laat komt, zal de behandeling worden ingekort. Bij 15 minuten te laat komen mag het schoonheidssalon de afspraak annuleren en toch het volledige bedrag voor de voorafgaande behandeling bij de klant in rekening brengen.
-
In geval van overmacht hoeven beide partijen zich niet aan de verplichtingen in artikel 5.1, 5.2 en 5.3 te houden. Overmacht bestaat uit datgene wat de wet hierover zegt.
-
6. Afspraken
-
Elke klant krijgt de nodige aandacht in ons schoonheidssalon. Daarom werken we enkel op afspraak om zo de beste service te bieden. Ook voor het ophalen van producten en cadeaubonnen kan je online een afhaalmoment inboeken.
-
Tijdens een behandeling wordt geen telefoon aangenomen, dit om de rust van de klant te respecteren. Laat altijd een bericht na op onze voicemail of stuur een whatsapp naar 0497291391 of mail naar sofie@huiduniek.be
-
Om lange wachttijden te vermijden, vragen we om afspraken tijdig in te plannen.
-
Kom je voor de 1e keer voor een gelaatsverzorging en weet je niet welke verzorging je moet kiezen? Maak dan een afspraak voor de ‘kennismakingsverzorging’.
-
Producten, cadeaus of cadeaubonnen kunnen besteld worden via de webshop. Liever afhalen of toch een beetje advies nodig? Boek dan online een mini-advies of afhaalmoment in om wachttijden te voorkomen en de rust van de klant te respecteren. Je mag ook steeds een berichtje sturen om een afhaalmoment te bespreken.
7. Garantievoorwaarden
-
We garanderen onze uiterste inspanning te doen voor uw behandeling. Individuele resultaten kunnen wij niet garanderen omdat bepaalde behandelingen bij persoon A meer resultaat geven dan bij persoon B, dit naar persoonlijke conditie, erfelijkheid, gezondheid…
-
Het schoonheidssalon biedt de klant 7 dagen garantie op de behandeling en/of producten.
-
Hier geldt niet dat er een terugbetaling van de behandeling of producten kan geëist worden. In samenspraak met de klant gaan we samen op zoek naar een gepaste oplossing.
-
Deze garantie vervalt, wanneer:
-
De klant andere producten heeft gebruikt, dan die door het schoonheidssalon zijn aanbevolen.
-
De klant de adviezen over de nazorg van de behandeling niet heeft opgevolgd.
-
De klant de producten niet volgens het advies van het schoonheidssalon heeft gebruikt of in combinatie met andere producten.
-
De klant de aanbevolen producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
8. Klachtenafhandeling
-
Heeft de klant een klacht over de behandeling of een product, dan dient deze zo spoedig mogelijk, maar minimaal binnen 5 werkdagen na ontdekking, schriftelijk gemeld te worden bij het schoonheidssalon.
-
Het schoonheidssalon moet binnen 5 werkdagen een passend antwoord geven op de klacht.
-
Is een klacht gegrond, dan zal het schoonheidssalon de behandeling opnieuw uitvoeren, zoals men overeengekomen is.
-
Producten die reeds geopend en/of gebruikt zijn kunnen wij niet terugnemen wegens hygiënische redenen.
9. Beschadiging & diefstal
-
Wanneer de klant meubilair, apparatuur of producten in het schoonheidssalon beschadigt, dan heeft het schoonheidssalon het recht om een schadevergoeding van de klant te eisen.
-
Diefstal wordt door het schoonheidssalon altijd direct bij de politie gemeld.
10. Behoorlijk gedrag
De klant dient zich in het schoonheidssalon te gedragen volgens de algemeen aanvaardbare normen. Wanneer de klant ook na meerdere waarschuwingen ongehoord bedrag blijft vertonen, heeft het schoonheidssalon het recht om de klant zonder opgaaf van reden de toegang tot het schoonheidssalon te weigeren.
11. Recht
Op elke overeenkomst tussen Beautique/Huid Uniek en de klant is het Belgische recht van toepassing. In het geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden is telkens de Nederlandse tekst bepalend. De versie die van toepassing is, is steeds de laatst gedeponeerde versie of de versie die van kracht was tijdens het tot stand komen van de overeenkomst.
Bedankt voor het lezen van onze algemene voorwaarden. We hopen hiermee op jullie begrip en we wensen je een fijne behandeling toe.